zondag 14 juni 2015

Daan winnaar van GP-cyclus

Daan is gisteren in Roden de winnaar van de GP-cyclus van de Nosbo geworden. Van harte, Daan. Hierbij een verslag van de terechte winnaar van deze cyclus.

Daan, winnaar GP cyclus 2014-2015
Ik vond Grand-Prix roden goed georganiseerd, want we hadden een stillere ruimte voor de A groep. Er was een grote ruimte waar de ouders konden zitten. Zelf heb ik niet erg veel mee gekregen van de groepen B tot en met F.
In mijn partijen had ik eigenlijk maar 2 grote fouten gemaakt. Dit waren ook de partijen die ik verloor. In de eerste partij speelde ik tegen Loek. Het werd remise nadat loek een dame over deed om naar een remise stelling af te ruilen. In mijn 2
de partij verloor ik een stuk in een combinatie. Het stuk won ik later nog terug maar ik kon niet meer verdedigen tegen de vrijpion. In de 3de partij tegen Gerbrich dacht ik alles onder controle te hebben, maar ik kwam een zet tekort en ze kon een pion winnen waarna ik verloren stond. In de 4de partij won ik al snel een dame en de partij. De 5de partij was wel heel anders. Ik moest verdedigen en ik kwam in een stelling waar zijn koning niet actief kon worden want dan zou ik een toren winnen en zijn toren kon niet actief worden omdat ik dan zou promoveren. Hij koos net het verkeerde plan en ik kwam in een eindspel 3 verbonden vrijpionnen tegen toren wat ik uiteindelijk won. Met 2,5 punt, hetzelfde aantal als Loek, werd ik eerste in het Grand-Prix Klassement. Ik kreeg een grote beker
Groeten Daan
Ook Lemée, Yrsa, Gerbrich en Rowin vielen in de prijzen op de GP.
SC Ten Boer op het hunnebed van Roden
Yrsa en Martijn speelden beide in groep E. Yrsa heeft veel geleerd op het NK met Hemelvaart, ze begon erg sterk met 5 uit 5! In ronde 6 verloor ze helaas tegen de uiteindelijke winnaar Marthijn Kooistra en in de laatste ronde speelde ze remise. Met een hele knappe score van 5.5 uit 7 werd ze terecht tweede van de groep. Martijn had een erg drukke week achter de rug en speelde wisselend. De ene keer verloor hij, dan won hij weer. Met 4 uit 7 viel hij net buiten de prijzen en werd vierde.

Yrsa werd tweede in groep E
Rowin en Jarno speelden in groep D. Rowin begon ook heel sterk met 3 uit 3. Hierna speelde hij 2 keer remise en de laatste ronde won hij weer. Met 5 uit 7 werd hij tweede. Jarno kon met 3.5 uit 6  nog derde worden, dan moest hij de laatste ronde winnen. In een super spannende en lange partij (hij was als allerlaatste van het toernooi klaar) verloor hij helaas en viel ook buiten de prijzen.
Rowin werd ook tweede in  groep D
In de B groep speelden Ilja, Lemee en Remco. Ook Ilja was moe van een drukke week. Met 2 remises en 1 winst had er meer in gezeten, ze had haar dag niet.  Remco was als zevende geplaatst, maar speelde goed. Hij won 2 partijen en speelde 2 keer remise. Lemee speelde vanmiddag super, ze verloor geen partij! Met 2 keer remise en 5 keer gewonnen werd ze de terechte winnaar van haar groep.
Lemee werd eerste in groep B
Daan en Gerbrich speelden beide in groep A. Daan had wat last van zenuwen en begon weifelend met een remise tegen Loek en 2 verliespartijen, waaronder tegen Gerbrich. Loek begon (ook door zenuwen?) ook weifelend. Hierdoor werd het al snel duidelijk dat Daan de eerste plek van het Grand-prix klassement  niet meer kon verliezen. Grote opluchting in het kamp van Ten Boer en alle zenuwen verdwenen bij Daan! De laatste 2 partijen won hij daarna.
Gerbrich speelde vanmiddag weer sterk. Van haar 5 partijen won ze er 3, speelde 1 keer remise en verloor ze 1 keer. Met 3.5 uit 5 werd ze vanmiddag tweede.
Gerbrich werd tweede in groep A

Ten Boer sluit het GP seizoen 2014-2015 af met Rowin als winnaar van het FSB Grand Prix klassement en Daan als winnaar van het Nosbo Grand Prix klassement!

Gefeliciteerd Rowin en Daan!

Geen opmerkingen: